Критерії оцінювання атестаційної роботи
Критерії оцінювання
атестаційної роботи
Кожен варіант
атестаційної роботи складається з чотирьох частин, які відрізняються за
складністю та формою тестових завдань.
У першій частині атестаційної роботи пропонується 12 завдань з вибором
однієї правильної відповіді (8 завдань з алгебри і 4 завдання з геометрії).
Для кожного тестового завдання з вибором відповіді подано чотири варіанти
відповіді, з яких тільки один правильний. Завдання з вибором відповіді
вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна
літера, якою позначена правильна відповідь (зразок бланка і правила його
заповнення наведено в кінці книги). При цьому учень не повинен наводити
будь-які міркування, що пояснюють його вибір.
Правильне
розв'язання кожного завдання цього блоку №№ 1.1—1.12 оцінюється одним балом.
Друга частина атестаційної роботи складається із 6
завдань (4 завдання з алгебри і 2 завдання з геометрії) відкритої форми з
короткою відповіддю. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо в
бланку відповідей записана правильна відповідь (наприклад, число, вираз, корені
рівняння тощо). Усі необхідні обчислення, перетворення тощо учні виконують на
чернетках.
Правильне
розв'язання кожного із завдань №№ 2.1-2.6 цього блоку оцінюється двома балами.
Третя частина атестаційної роботи складається з 4
завдань (3 завдання з алгебри і 1 завдання з геометрії), четверта частина — з 3 завдань (2 завдання з алгебри і 1
завдання з геометрії) відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання
третьої та четвертої частин вважаються виконаними правильно, якщо учень навів
розгорнутий запис розв'язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу та дав
правильну відповідь. Правильність виконання завдань третьої та четвертої частин
оцінює вчитель відповідно до критеріїв і схеми оцінювання завдань. Правильне
розв'язання кожного із завдань №№3.1-3.4 третьої частини і кожного із завдань
№№ 4.1-4.3 четвертої частини оцінюється чотирма
балами.
Завдання
третьої та четвертої частин атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі
штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу.
Учні
загальноосвітніх класів виконують завдання першої, другої та третьої частин
атестаційної роботи.
Учні класів з
поглибленим вивченням математики виконують завдання першої, другої, третьої та
четвертої частин атестаційної роботи.
Державна
підсумкова атестація з математики проводиться протягом 135 хв для учнів
загальноосвітніх класів.
Учні класів з
поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 180 хв.
Сума балів,
нарахованих за правильно виконані учнем завдання, переводиться в оцінку за
12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів за спеціальною
шкалою.
Систему
нарахування балів за правильно виконане завдання для оцінювання робіт учнів загальноосвітніх класів наведено у таблиці 1.
Номери завдань
|
Кількість
балів
|
Усього
|
1.1-1.12
|
по 1 балу
|
12 балів
|
2.1-2.6
|
по 2 бали
|
12 балів
|
3.1-3.4
|
по 4 бали
|
16 балів
|
Усього балів
|
40 балів
|
Таблиця 1.
Відповідність кількості набраних балів учнем загальноосвітнього
класу оцінці за 12-бальною системою оцінювання навчальних
досягнень учнів наведено у таблиці 2.
Кількість набраних балів
|
Оцінка за 12-бальною системою
оцінювання навчальних досягнень учнів
|
1-2
|
1
|
3-4
|
2
|
5-6
|
3
|
7-9
|
4
|
10-12
|
5
|
13-16
|
6
|
17-20
|
7
|
21-24
|
8
|
25-28
|
9
|
29-32
|
10
|
33-36
|
11
|
37-40
|
12
|
Таблиця 2.
Систему нарахування балів за правильно виконане завдання для оцінювання
робіт учнів класів з поглибленим вивченням
математики наведено у таблиці 3.
Номери
завдань
|
Кількість
балів
|
Усього
|
1.1-1.12
|
по 1 балу
|
12 балів
|
2.1-2.6
|
по 2 бали
|
12 балів
|
3.1-3.4
|
по 4 бали
|
16 балів
|
4.1-4.3
|
по 4 бали
|
12 балів
|
Усього балів
|
52 бали
|
Таблиця 3.
Кількість
набраних балів
|
Оцінка за
12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів
|
1-4
|
1
|
5-8
|
2
|
9-12
|
3
|
13-16
|
4
|
17-20
|
5
|
21-24
|
6
|
25-29
|
7
|
30-35
|
8
|
36-40
|
9
|
41-44
|
10
|
45-48
|
11
|
49-52
|
12
|
Відповідність кількості набраних балів учнем класу з поглибленим вивченням математики оцінці за
12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів наведено у таблиці
4.
Таблиця 4.
Якщо у бланку
відповідей вказана правильна відповідь до завдання першої чи другої частини, то
за це нараховується 1 чи 2 бали відповідно до таблиць 1 і 3. Якщо вказана
відповідь є неправильною, то бали за таке завдання не нараховуються. У деяких
випадках за часткове виконання завдання другої частини нараховується 1 бал
(наприклад, якщо знайдено правильно один з двох розв'язків системи рівнянь,
одна з мір центральної тенденції вибірки тощо).
Якщо учень
вважає за потрібне внести зміни у відповідь до якогось із завдань першої чи
другої частини, то він має це зробити у спеціально відведеній для цього частині
бланку. Таке виправлення не веде до втрати балів. Якщо ж виправлення зроблено в
основній частині бланку відповідей, то бали за таке завдання не нараховуються.
Формулювання
завдань третьої і четвертої частин учні не переписують, а вказують тільки номер
завдання. Виправлення і закреслювання в оформленні розв'язування завдань
третьої і четвертої частин, якщо вони зроблені акуратно, не є підставою для
зниження оцінки.
Немає коментарів:
Дописати коментар